Aký je rozdiel a aké sú výhody seo optimalizácie oproti platenej reklame?
Vlastníci internetových stránok a e-shopov, podnikatelia, čo vsadili na online marketing a požadujú od neho úspechy, sa v takomto prípade musia ideálne prispôsobiť tomu, ako internetový marketing vlastne funguje. Povedané stručne- Dokázať sa zviditeľniť pred cielenou skupinou potenciálnych záujemcov, zvyšovať tým návštevnosť svojej stránky a spolu s ňou navýšiť vznik očakávaných konverzií.
V takomto prípade vás môžu napadnúť dve možnosti. Za a) investovať do platenej reklamy alebo za b) pustiť sa do kvalitnej optimalizácie, s čím vám poradí skúsený seo konzultant Seolight.
- Alebo za c) funkčným spôsobom skombinovať obidve tieto možnosti.
Najvhodnejšie by bolo, ak by sme si v tomto článku bližšie predstavili druhú možnosť, čiže optimalizáciu pre vyhľadávače (seo) a pozreli sa bližšie na jej výhody, ako aj rozdiely oproti platenej reklame. Sú to totiž faktory, ktoré možno ešte každý nepozná, no veľa podnikateľom priniesli oceniteľné výsledky.
Čiže, aké sú benefity SEO?
Dosahuje sa s ním lepšie postavenie v organických výsledkoch, čiže získava dobre viditeľné pozície, za ktoré sa neplatí. Vaša stránka bude poskytovaná ako relevantná a kvalitná v bežných výsledkoch hľadania v Google či iných vyhľadávačoch. Ak bude prebiehať optimalizácia, bude sa pracovať s faktormi, ktoré ju posunú na efektívnejšiu a lepšie viditeľnú pozíciu vo výsledkoch hľadaní.
Z takejto pozície sa dá následne dlhodobo ťažiť aj mesiace po tom, ako s odbornou optimalizáciou skončíte.
Internetové vyhľadávače sú navštevované vo vysokom počte a väčšina ľudí v nich naďalej dôveruje organickým výsledkom. Tie zvyšujú dôveryhodnosť a poskytujú relevantný obsah k hľadaným výrazom.
SEO vám začne šetriť finančné náklady na zviditeľnenie z dlhodobého hľadiska. A to je rozdiel oproti PPC, kedy musíte rátať s neustálymi poplatkami. Pri optimalizácii sa požadované úkony zaplatia spravidla na začiatku a následné investície sú prakticky nulové.